
Każdy z mieszkańców Tenebris może w przyszłości zostać kim tylko ze chce. Aby nie było sytuacji "pójścia w ciemno" wasz kochany Bóg przedstawił wam opis każdej profesji, wymagania oraz modyfikatory.
Wojownik - Wojownicy mogą pełnić różne role, poczynając od żołnierzy a kończąc na strażnikach porządku. Dla niektórych przygoda stanowi sposób wzbogacenia się, podczas gdy inni mogą używać swych umiejętności do ochrony słabszych. Wojownicy charakteryzują się najbardziej wszechstronnymi umiejętnościami bojowymi spośród wszystkich profesji. Szkolą się w użyciu wszystkich standardowych rodzajów uzbrojenia i opancerzenia. Z biegiem czasu i doświadczenia wojownicy potrafią wymyślać własne manewry bojowe oraz specjalne ataki, które zapewniają im przewagę na polu bitwy.
Modyfikator Statystyk:
Siła +3
Wytrzymałość +2
Kowal - Kowalem może zostać każdy kto uważa, że potrafi tworzyć wyśmienite przedmioty oraz jest lojalny swojemu władcy. Prawdziwych kowali w Tenebris jest niewielu. Coraz mniej osób zapomina jaka to trudna sztuka wykuwania broni bądź pancerza. Nie są wrogo nastawieni do nikogo, ale coraz częściej można zauważyć przypadek, że służą temu kto da więcej. Tworząc uzbrojenie kowale potrafią urozmaicać go o magiczne dodatki, które pozwolą wzbogacić się oraz nabrać szacunku oraz sławy u mieszczaństwa ale i u szlachty.
Modyfikator Statystyk:
Siła +3
Inteligencja +2
Alchemik - Żaden z mieszkańców tej pięknej krainy nie wie jak bardzo niebezpieczną dziedziną jest alchemia. Lecz z ryzykiem idzie w parze potęga. Alchemicy od początków istnienia sławili się w tym, że ich mikstury były tworzone w szybkim czasie oraz dawały pożądany efekt. Specjalizowali głównie w tworzeniu trucizn oraz mikstur regeneracyjnych, choć od czasu do czasu wybuchy były ich główną atrakcją spędzonego czasu wolnego. Alchemicy często byli zaciągali wbrew lub z własnej woli na dwory czy to naziemne czy podziemne i pracowali wśród tyrani bądź dobrobytowi dla swojego władcy. Specjalizowali się w czytaniu pradawnych zwojów oraz wszelkich skryptów, gdyż w nich zawszę były umieszczone przepisy i informacje.
Modyfikator Statystyk:
Inteligencja: +5
Mnich - Mnich należy do rodzaju staromodnej profesji. Posługują się tylko i wyłącznie magią mającą na celu uzdrowienie towarzysza bądź towarzyszy, zaś walkę prowadzą tylko i wyłącznie za pomocą swoich pięści. Szkolenie Mnicha jest bardzo ciężkie i czasochłonne. Uczą się od najmłodszych lat koncentracji, opanowania, spokoju... wyostrzają swoje zmysły do maksimum. W Tenebris prawdziwych mnichów jest bardzo mało. Coraz mniej istot dostrzega potęgę tej klasy. Prawdziwy mnich jest zdolny tylko i wyłącznie za pomocą swojej dłoni oraz siły woli rozłupać ogromne kamienie na pół, ciało przeciwnika w drobny pył przerobić. Wymagane jest tylko zaangażowanie oraz ciężka praca.
Modyfikator Statystyk:
Siła Woli: +1
Siła: +2
Wytrzymałość: +1
Inteligencja: +1
Czarodziej - Potęga magii wydobywa się z każdego, kto choć przez chwile poznał bądź był Czarodziejem. Lęk budzi samo już to słowo. Moc zniszczenia, odrodzenia, mistycyzmu albo nieśmiertelności w rękach jednej istoty, która miała zapał do zaklęć. Żywot Czarodzieja jest nie tyle ciekawy co pełen rozczarowań, porażek oraz chwały. Nauka nawet podstawowych zaklęć zajmuje strasznie dużo czasu a wykorzystanie ich w działaniu, walce nie zawszę kończy sie powodzeniem. Czarodzieje jako jedne z nielicznych profesji muszą strasznie dużo się uczyć, ponad połowa ich życia to czas spędzony z książką w zacisznym miejscu. Lecz pomimo strasznego początku zawszę wyrastają na kluczowe postacie, które nie jedno potrafią zmienić.
Modyfikator Statystyk:
Inteligencja +4
Siła Woli +1
Łowca -
Offline